Index FAQ Użytkownicy Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj Zaloguj
Forum www.onlyfiles.fora.pl Strona Główna
Rejestracja       Profil        Galerie
PS3 PARAMETRY

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.onlyfiles.fora.pl Strona Główna PlayStation / PS3
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
udko
Moderator



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: Pią 18:21, 11 Lip 2008 Temat postu: PS3 PARAMETRY

Specyfikacja techniczna

Na podstawie informacji handlowych specyfikacja techniczna wygląda następująco:

Procesor

Centralną jednostką obliczeniową konsoli jest procesor Cell zaprojektowany wspólnie przez firmy IBM, Sony i Toshiba. Składa się on z głównego 64-bitowego procesora PowerPC (tzw. "Power Processing Element" lub PPE) oraz ośmiu rdzeni typu "Synergistic Processing Elements" (SPEs). Należy zwrócić uwagę na specyfikę tego rodzaju konstrukcji: 1 rdzeń do uniwersalnego użytku oraz 6 użytecznych, wyspecjalizowanych rdzeni, które maja bardzo ograniczony dostęp do pamięci oraz posiadają zupełnie inna architekturę niż rdzeń główny. Jest to bardzo niestandardowe rozwiązanie, które zmusza developerów do wykorzystania zupełnie innego zestawu instrukcji i różnego rodzaju sposobów do przeniesienia danych obliczonych przez pomocniczych 6 rdzeni do procesora głównego. Jest to niewiarygodnie trudne zadanie, co sprawia, iż większość twórców oprogramowania w głównej mierze wykorzystuje tylko główny rdzeń, zaś pozostałe nie są w pełni wykorzystane. Do użytku w grach pozostanie sześć rdzeni, gdyż siódmy jest dezaktywowany, by usprawnić produkcję (nawet gdy procesor opuści taśmę produkcyjną z niesprawnym jednym rdzeniem, może być użytkowany jako w pełni funkcjonalny), a ósmy zarezerwowano do obsługi systemu operacyjnego konsoli. Cały układ taktowany jest zegarem 3,2 GHz, czyli identycznie jak konkurencyjny Xbox 360.

Charakterystyka PPE:

* kontroler koordynujący pracę rdzeni SPE
* 512 kB pamięci podręcznej L2
* po 32 kB pamięci podręcznej L1 dla instrukcji i danych
* jednostka wektorowa VMX
* dwie operacje na cykl zegara przy podwójnej precyzji i osiem operacji przy pojedynczej precyzji

Charakterystyka SPE:

* typ RISC z 128-bitowymi instrukcjami SIMD (optymalizacja do wykonywania tych samych operacji na dużych ilościach danych)
* optymalizacja obliczeń wektorowych (przetwarzanie grafiki w grach i dekodowanie sygnału wideo) kosztem ograniczonego zestawu instrukcji
* wydajne szczególnie przy równoległym planowaniu zadań (gdy obliczenia dają się możliwie równomiernie rozłożyć między poszczególne rdzenie)
* mało wydajne w obliczeniach wymagających np. przewidywania rozgałęzień (ang. branch prediction)
* po 256 kB lokalnej pamięci dla każdego rdzenia na instrukcje i dane

Karta graficzna (RSX)

Zaprojektowana wspólnie przez firmy NVIDIA i Sony. Jej osiągnięcia można porównać do układu graficznego - 6800Ultra w trybie SLI (2x 6800 Ultra) lub do jednej 7900GTX.

* jądro zbudowane z 300 mln. tranzystorów
* taktowanie rdzenia 500 MHz [11]
* wydajność zmiennoprzecinkowa - 1,8 TFLOPS
* jedno wyjście wysokiej rozdzielczości max 1080p
* programowalne, szeregowe potoki cieniowania
* 256 megabajtów własnej pamięci RAM dla grafiki
* posiada 24 jednostki Pixel Shaders i 8 Vertex Shaders
* 8 jednostek ROP
* oparty jest na G70 NVIDII
* brak zunifikowanych shaderów w porównaniu do GPU Xbox 360, gdzie one występują

Pamięć operacyjna

* 256 MB XDR DRAM pamięci systemowej (Rambus), taktowanej z częstotliwością procesora (3,2 GHz) i o przepustowości 25,6 GB/s
* 256 MB GDDR3 pamięci graficznej, taktowanej z częstotliwością 650 MHz (1,3 GHz efektywnie) i o przepustowości 22.4 GB/s

Ogólna wydajność

Teoretycznie PlayStation 3 jest w stanie wykonać blisko 2 biliony operacji zmiennoprzecinkowych na sekundę (2 TFLOPS-y). Składa się na nie 1,8 TFLOPS-ów karty graficznej RSX oraz około 200 GFLOPS-ów procesora Cell przy obliczeniach wymagających pojedynczej precyzji (około 15 GFLOPS-ów przy podwójnej). Jest to jednak tylko teoretyczna wydajność, której nie da się w rzeczywistych warunkach osiągnąć m.in. z powodu ograniczeń magistrali systemowej, GPU oraz małej ilości pamięci podręcznej procesora.

Dźwięk

* możliwość dekodowania Dolby Digital 5.1, DTS (za przetwarzanie odpowiedzialny jest procesor).

Pamięć masowa

* Blu-ray: PLAYSTATION 3 2xBD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE
* DVD: PlayStation 2 8xDVD-ROM, PLAYSTATION 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
* CD: PlayStation 24xCD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (dźwięk), DualDisc (DVD)
* w zależności od wersji dysk 20 GB, 40 GB, 60 GB lub 80 GB, z możliwością zmiany na dowolny inny (kompatybilność z dowolnymi dyskami SATA 2,5 cala) bez utraty gwarancji.

Kursywa oznacza brak odczytu danego typu dysków w wersji 40 GB, Sony Polska podaje, że nie jest ona wstecznie kompatybilna z grami na PlayStation 2.

Komunikacja

Playstation 3 oferuje następujące możliwości komunikacji:

* Bluetooth 2.0
* porty USB 2.0 (4 z przodu i tylko 2 w wersji 40GB)
* IEEE 802.11 b/g Wi-Fi (do łączenia się z internetem oraz PlayStation Portable - brak w wersji z 20 GB dyskiem)
* Gigabit Ethernet - 1 gniazdo
* slotów Standard/Duo oraz standard/mini Memory Stick (brak w wersji z 20 GB i 40 GB dyskiem)
* CompactFlash - sloty Type I oraz Type II (brak w wersji z 20 GB i 40 GB dyskiem)
* sieć IP
* slot na dysk 2,5 cala o dowolnej pojemności 2.5 Serial ATA

Wyjście Audio/Video

* możliwe rozdzielczości: 480i (NTSC przeplot), 480p (NTSC Progressive Scan), 576i (PAL przeplot), 576p (PAL Progressive Scan), 720p (HD Ready), 1080i (HD), 1080p (Full HD)
* jedno wyjście HDMI dające możliwość wyświetlania obrazu 1920x1080 bez przeplotu
* wyjście optyczne audio (S/PDIF)
* różne wyjścia analogowe

Linux
Sony dodało do swojej konsoli możliwość wgrania dodatkowego systemu operacyjnego, przez co można zwiększyć jej funkcjonalność. System instaluje się na osobnej partycji (Other OS) i nie można w trakcie korzystania z niego używać plików zapisanych na partycji Game OS. Niektóre wersje Linuksa, które udało się uruchomić to Yellow Dog, Ubuntu, Fedora, Gentoo, Debian oraz OpenSUSE.

Standardy

Inaczej niż w przypadku PlayStation oraz PlayStation 2, Sony udostępniło API i technologie potrzebne do tworzenia aplikacji na tą platformę.

Lista otwartych standardów wybranych przez Sony:

* Cg - podobny do C język programowania shaderow opracowany przez firmę NVIDIA
* COLLADA - otwarty, oparty na XML-u format plików dla modelowania 3D
* OpenGL ES

Standardy, które prawdopodobnie się pojawią:

* IPv6 - protokół sieciowy nowej generacji
* OpenMAX - zestaw wieloplatformowych narzędzi dla "przyspieszania" operacji multimedialnych
* OpenVG - dla wspierania grafiki 2D

System operacyjny

Konsola posiada możliwość uaktualniania systemu operacyjnego poprzez ściągnięcie uaktualnienia z PlayStation Network. Proces instalacji uaktualnienia podobny jest do tego z konsoli PSP.

Oficjalne wersje wydane przez SONY:
Wersja
1.10

* Dodano [PlayStation Network] i [Remote Play].

1.11

* Dodano [Account Management].

1.30

* Dodano kompatybilność urządzeń USB dla gier z Playstation 2.

1.31

* Dodano możliwość używania dysku HDD dla niektórych gier z PS2.
* Zwiększono kompatybilność gier z PSOne i PS2.

1.32

* Ulepszono funkcjonalność grania on-line.

1.50

* Naprawiono błędy w grafice w grach z PSOne i PS2, które mogą powodować strzępienia.

1.51

* Zwiększono wsparcie dla tytułów na PS3.

1.54

* Dodano możliwość dodania twojej własnej ikony użytkownika z menu zdjęcia.
* Dodano możliwość podłączenia kamery internetowej.

1.60

* Dodano:
* Folding@home.
* Ściąganie plików 'w tle'.
* Klawiaturę ekranową QWERTY.
* Możliwość uruchomienia Remote Play w modelu 20GB.
* Możliwość podłączenia klawiatury i myszy przez Bluetooth.
* Wsparcie dla odtwarzania BD-RE (nagrywalne dyski Blu-ray) ver. 3.0.

1.70

* Dodano możliwość grania w gry z PSOne ściągnięte z PlayStation Store.
* Dodano funkcjonalność wibracji dla urządzeń USB, które wspierają je podczas grania w gry z PS2.
* Zapisane dane z formatu PlayStation mogą być teraz używane zarówno na PSP jak i na PS3.

1.80

* Dodano możliwość:
* podbicia rozdzielczości filmów DVD, gier z PSOne i PS2 do 1080p.
* wygładzenia strzępień w grach z PSOne i PS2.
* kopiowania save'ów gier PSOne/PS2 z PS3 na karty pamięci używając adaptera kart pamięci.
* obniżenia rozdzielczości filmów Blu-ray do 720p.
* edytowania informacji o CD i przekładania ich na AMG.
* drukowania zdjęć przez USB. (Obecnie działa tylko z wybranymi drukarkami Epson)
* zoomowania i przycinania obrazów.
* Dodano Remote Play przez Internet. (Wymagane połączenie szerokopasmowe i firmware PSP w wersji 3.50)
* Dodano kompatybilność DLNA.
* Dodano wsparcie dla przestrzeni barw xvYCC.
* Dodano nowy typ pokazu slajdów.
* Uaktualniono sterownik HDMI.

1.81

* Metoda ustawiania [RGB Full Range (HDMI)] pod [Display Settings] została ulepszona.
* Ulepszono stabilność połączenia internetowego podczas gry dla niektórych tytułów z PlayStation 2.

1.82

* Dodano wsparcie dla odtwarzania formatu wideo AVC High Profile (H.264/MPEG-4 AVC).

1.90

* Dodano:
* Możliwość ustawienia tapety w XMB™ (XrossMediaBar).
* Emotikonki w wiadomościach pod [Friends].
* Wsparcie dla wpisu tekstowego w uproszczonym języku chińskim.
* Możliwość wstawienia tekstu bezpośrednio do pola tekstowego na stronie internetowej używając klawiatury USB.
* Możliwość używania tradycyjnych chińskich znaków do wpisywania tekstu.
* Możliwość wysuwania gry używając kontrolera.
* Możliwość odtwarzania plików w formacie wideo AVCHD, które są zapisane na Memory Stick™ lub na twardym dysku kamery cyfrowej.
o Możliwość sortowania gier, które są zapisane na dysku PS3.
* Poprawiono szybkość działania przeglądarki internetowej.

1.92

* Zmieniono status grywalności niektórych gier z PlayStation2 na PS3. Nie dotyczy to tytułów w Europie, Bliskim Wschodzie, Afryce i Oceanii.

1.93

* Poprawiono stabilność połączenia internetowego.

2.00

* Dodano możliwość:
* Zmiany ikon, dźwięków i tła w XMB.
* Włączania i wyłączania PS3 poprzez PSP.
* Używania kamery PLAYSTATION®Eye do czatu wideo.
* Podglądania ściąganych filmów z PlayStation Store.
* Podłączenia niektórych drukarek Canon do drukowania zdjęć.
* Segregacji gier pod [Game] i tworzenia playlist w [Music] i [Photo].
* Wybrania jasności [Brightness] w [Theme Settings] > [Background].
* Dodano [Vibration Function] jako opcję pod [Controller Settings] w menu, które ukazuje się po naciśnięciu przycisku PS na kontrolerze (wymagany kontroler DUALSHOCK®3).
* Dodano [Information Board] jako opcję pod [Network]. Najnowsze informacje dotyczące PlayStation mogą być teraz wyświetlane w XMB.
* Dodano zabezpieczenie [Trend Micro Web Security for PS3™] w przeglądarce internetowej.
* Dodano kategorię [PLAYSTATION®Network] w XMB.
* Dodano opcje [Colour], [Background] i [Font] w [Theme Settings].
* Zmieniono proces ustawiania połączenia internetowego [Internet Connection Settings] w [Network Settings].

2.01

* Poprawiono stabilność podczas grania w niektóre tytuły na PlayStation 3.
* Poprawiono stabilność oprogramowania systemowego m.in. przeglądarki internetowej oraz [Information Board].
* Poprawiono system podbijania rozdzielczości dla gier z PlayStation 2.
* Naprawiono [Remote Start], aby uniknąć niezaplanowanego włączania konsoli.
* Zablokowano możliwość odtwarzania płyt SACD przez konwersję do DTS

2.10

* Umożliwiono odtwarzanie plików w formatach DivX oraz VC-1 (WMV).
* Podczas odtwarzania filmów HD dostępna jest opcja PIP.
* Dodano [Type 3] jako opcję pod [Settings] > [Music Settings] > [Bitmapping].
* Dodano nowy visual player podczas odtwarzania muzyki.
* Dodano wsparcie dla Blu-ray Disc Profile 1.1.
* Dodano [BD Data Utility] pod [Video].

2.17

* Poprawiono stabilność podczas grania w niektóre tytuły na PlayStation 3 przez internet.

2.20

* Profil 2.0 (znany również jako BD-Live) dla filmów Blu-Ray. Generalnie chodzi o możliwość ściągania różnego rodzaju zawartości z sieci z poziomu menu filmu. Pierwszymi produkcjami, które wesprą Profil 2.0 będą The 6th Day oraz Walk Hard.
* Możliwość eksportu list odtwarzania z PS3 do PSP.
* Funkcja “Powrót do odtwarzania” - znana wszystkim użytkownikom 360. Umożliwia wznowienie oglądanego filmu nawet po wysunięciu płyty z czytnika.
* Możliwość wykorzystania PSP jako zdalnego pilota do odtwarzacza muzyki w PS3.
* Zmiany w przeglądarce internetowej - szybsze otwieranie niektórych stron. Dodana opcja [Save Target] w menu [File]. Dzięki niej będzie można zapisywać pliki na dysku twardym konsoli.

2.30

* Nowy Wygląd i funkcjonalność PlayStation Store.
* Wsparcie dla DTS-HD Master Audio oraz DTS-HD High Resolution Audio.


2.35

* Poprawa stabilności dla niektórych (nieokreślonych oficjalnie przez Sony) tytułów gier.

2.36

* Poprawa stabilności dla niektórych gier z PSX.
* Zablokowano możliwość uruchamiania Debug Firmware'u.
* Zablokowano działanie SD Loadera (Debug Firmware).

2.40

* Dodano możliwość wchodzenia do XMB w trakcie grania w tytuły z PlayStation 3.
* Umożliwiono zmianę ustawień podłączonych do konsoli akcesoriów w trakcie grania.
* Zmieniono sposób wychodzenia z gry.
* Dodano możliwość szybkiego przejścia na inną grę.
* Umożliwiono włączanie i słuchanie muzyki podczas gry (zależy od gry).
* Dodano zegar w XMB.
* Dodano wyszukiwarkę Google pod [Network].
* Dodano możliwość kolekcjonowania i wyświetlania trofeów.
* Umożliwiono automatyczne wyłączanie konsoli po updacie.
* Dodano możliwość kasowania całego tekstu w polu wpisywania.
* Dodano mały panel kontrolny do sterowania muzyki pod [Music].
* Zwiększono maksymalną liczbę znajomych do 100.
* Umożliwiono odtwarzanie plików MP3 Surround.

2.41

* Naprawiono błędy z poprzedniego (2.40) softu powodujące przycinanie się konsoli i nie wyświetlanie XMB.
* Zmieniono ikonę platynowego trofea.



Ciekawostki

* Pierwotnie PS3 miało mieć 2 złącza HDMI, 6 portów USB (4 z przodu, 2 z tyłu) oraz 3 gniazda Gigabit Ethernet. Sony jednak nigdy nie wydało tej wersji konsoli.
* Istnieje dystrybucja GNU/Linux spreparowana m.in. dla PS3. Jest to Yellow Dog Linux w wersjach 5.0 i 6.0.
* Wersje 20 GB i 60 GB NTSC emulują gry z PS2 między innymi przy pomocy CPU wspomnianej konsoli (Emotion Engine). Wersje 60 GB (PAL) i 80 GB (NTSC) emulują gry z PS2 softwareowo. Wersja 40 GB (PAL i NTSC) nie są w stanie uruchomić żadnych gier z PS2.
* PS3 miało posiadać inny kontroler przypominający swym kształtem bumerang (zob. "PS3 z pierwotną, niewydaną wersją pada")
* Kontroler do PS3 - Sixaxis został pozbawiony wibracji, ponieważ Sony było w trakcie procesu z firmą Immersion. Spór ten dotyczył praw patentowych elementów odpowiedzialnych za powstawanie wibracji. Ostatecznie firmy osiągnęły porozumienie, czego efektem było powstanie kontrolera DualShock 3, który jest odrobinę cięższą wersją Sixaxisa, posiadającą funkcję wibracji.
* Firmware 2.40, po wykryciu w nim nieprawidłowości, został po kilku dniach od premiery usunięty z serwerów.

Oficjalna strona:
[link widoczny dla zalogowanych]

POCZUJ MOC PS3

Źródło:
pl.wikipedia.org


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez udko dnia Pią 19:06, 11 Lip 2008, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GTA




Dołączył: 13 Lip 2008
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 16:46, 13 Lip 2008 Temat postu:

To ma moc

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
riot




Dołączył: 10 Sie 2017
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:55, 10 Sie 2017 Temat postu:

w czym PS jest lepszy od Xboxa?

i co robi dzisiaj Nintendo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.onlyfiles.fora.pl Strona Główna -> PlayStation / PS3 Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group
Thčme DarkX créé pour phpnuke par Mtechnik.net et modifié pour phpBB 2 par BreakoBus
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Regulamin