Index FAQ Użytkownicy Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Szukaj Zaloguj
Forum www.onlyfiles.fora.pl Strona Główna
Rejestracja       Profil        Galerie
PSP PARAMETRY

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.onlyfiles.fora.pl Strona Główna PlayStation / PSP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
udko
Moderator



Dołączył: 06 Lip 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: Pią 19:05, 11 Lip 2008 Temat postu: PSP PARAMETRY

Info


Sony PlayStation Portable (w skrócie PSP) to przenośna konsola do gier wyprodukowana przez firmę Sony. Jej wymiary to 170mm x 74mm x 23mm, urządzenie waży 260 gramów, a wersja Slim & Lite 175 gramów i jest zasilane za pomocą baterii litowo-jonowej (1800 mAh lub 2200mAh 3.6V, 1200mAh w wersji Slim & Lite). Wystarczy to na około 3 do 4 godzin grania, w zależności od użytkowania (max. jasność ekranu i max. głośność przy baterii 1800 mAh ).
Porównanie rozmiaru konsol PlayStation Portable i Nintendo DS.
Porównanie rozmiaru konsol PlayStation Portable i Nintendo DS.

PSP jest wyposażony w ekran TFT LCD formatu 16:9 potrafiący wyświetlić obraz o rozdzielczości 480 x 272 pikseli w ponad 16,7 mln kolorów (True color). Konsola posiada głośniki stereo i wyjście mini jack na słuchawki lub słuchawki z pilotem, a wersja Slim & Lite dodatkowo pozwala przesłać obraz na telewizor. W PSP zamontowano port USB 2.0 kompatybilny również z USB 1.1 oraz Wi-Fi IEEE 802.11b (bezprzewodowy LAN dzięki któremu możemy łączyć się z innymi konsolami tego typu). Dane pobrane za pomocą USB lub z sieci można zapisać na karcie pamięci Sony Memory Stick Duo(do 4 GB danych), Duo PRO (do 16 GB danych), oraz na najnowszej ich generacji Duo HG-PRO (jeszcze niedostępnej, szacunkowo do 64GB danych). Konsola potrafi dodatkowo odtwarzać dyski UMD (Universal Media Disc), które mieszczą do 1.8 gigabajta danych.


Specyfikacja techniczna

* Procesor RISC: 1-333 Mhz
* Pamięć
o 32MB (64MB Slim&Lite) DRAM (operacyjna)
o 4MB GDRAM (graficzna)
* Komunikacja
o USB 2.0
o WiFi 802.11b
o UMD
o Memory Stick Duo
o IrDA (brak w Slim&Lite)
* Wyświetlacz TFT LCD 480 x 272 @ 24bpp [16:9]

Funkcje konsoli

Najważniejsze funkcje PSP:

* odtwarzanie gier (zawartych na dyskach UMD lub na karcie pamięci w zależności od oprogramowania)
* odtwarzanie muzyki w formacie MP3, ATRAC3, ATRAC3plus, AAC, WAV i WMA (z kart pamięci lub dysków UMD Audio)
* odtwarzanie filmów w formacie ACC, MPEG-4, H.264/MPEG-4 AVC, AVI i Motion JPEG (z kart pamięci)
* odtwarzanie filmów umieszczonych na dyskach UMD (Universal Media Disc)
* wyświetlanie zdjęć w formacie JPEG, GIF, BMP, PNG i TIFF (z kart pamięci)
* dostęp do Internetu (przeglądarka NetFront, Wi-Fi, Wireless LAN)

Funkcja TV-Out (Slim&Lite)

Możliwe sposoby połączenia:

* Composite - 1xCinch Video + 2xCinch Stereo Audio
* S-Video - 1xmini-DIN + 2xCinch Stereo Audio
* Component - 3xCinch Video (Red-Czerwony, Green-Zielony, Blue-Niebieski) + 2xCinch Stereo Audio

Tylko na połączeniu Component możliwe jest granie w gry na telewizorze, gdyż tylko ono jest w stanie przesłać sygnał w trybie Progressive Scan, reszta funkcji konsoli działa na każdym połączeniu.

Różnice między PSP-1000, a PSP-2000 Slim & Lite

[link widoczny dla zalogowanych]
ponadto:

* ulepszono moduł sieci bezprzewodowej (WLAN)
* przeniesiono głośniki na górną część PSP
* zaokrąglono na brzegach
* tył jest zrobiony z tego samego plastiku co przód (gładki)
* włącznik WLAN jest koło portu USB
* zmieniono mechanizm otwierania napędu UMD
* zmieniono położenie otworu dla karty pamięci i sposobu jej wkładania

Pamięć wewnętrzna

Pamięć konsolki jest podzielona na cztery części:

* flash0: – zawiera wewnętrzne oprogramowanie, jej modyfikowanie może spowodować bricka (dosłownie "cegła" – błąd w pamięci niepozwalający na uruchomienie konsoli - od niedawna, dzięki baterii Pandory można to naprawić)
* flash1: – zawiera ustawienia konsoli tj. data/godzina, kodowanie, ustawienia połączeń bezprzewodowych itp.
* flash2: – Jest wykorzystywana do przechowywania certyfikatów gier emulatora PlayStation.
* flash3: – przeznaczenie tej partycji nie jest w pełni znane.


System Cross Media Bar (XMB)

PSP jest wyposażone w system Cross Media Bar (XMB w skrócie), który Sony wykorzystuje również w konsoli PlayStation 3, kombajnie multimedialnym PSX Nie jest to konsola PlayStation1 (PSOne), jak się popularnie przyjęło nazywać!, a także telewizorach Bravia. Dzięki zastosowaniu tego systemu możliwe jest łatwe i szybkie odnajdywanie wszelkich opcji, gdyż wszystkie one są pogrupowane tematycznie. W PSP są to Settings, Photo, Music, Video, Game, Network, a każda z tych kategorii ma kilka możliwych opcji tematycznych, np. kategoria Network posiada Online Instruction Manuals, LocationFree Player, Remote Play, RSS Channel, Internet Browser, PlayStationSpot, Portable TV a także, oprogramowaniu 3.90 i wyższych Skype (tylko PSP S&L) i Go!Messenger.Niektóre pozycje są dostępne jedynie dla japońskiej wersji PSP z najnowszym Firmware.
Kolorystyka

Konsola jest dostępna także w kilkunastu wariantach kolorystycznych:

* czarna
* biała tzw. Ceramic White
* różowa tzw. P!nk (tylko Europa i Japonia)
* signature Kachofugetsu (niedostępna w Polsce)
* wersja Metal Gear Solid (tylko Japonia)
* druga wersja Metal Gear Solid (tylko Japonia)
* niebieska (niedostępna w Polsce)
* srebrna (niedostępna w Polsce)
* złota tzw. Champagne Gold (tylko Japonia)

Wersje Slim & Lite:

* Piano Black (czarna)
* Ice-Silver (srebrna)
* Ceramic White (biała)
* Spiderman (czerwony panel przedni)
* Star Wars (grafika Lorda Vadera z tyłu, dostępne tylko w USA)
* The Simpsons (żółta, sprzedawana w zestawie z grą The Simpsons)
* Green Mint (miętowa, sprzedawana tylko w Japonii, najnowsza)
* Lavender Purple (jasnofioletowa)
* Felicia Blue (błękitna)
* Rose Pink (jasnoróżowa)
* God of War (krwisto-czerwony)

Akcesoria
Odbiornik GPS

7 grudnia 2006 r. odbyła się w Japonii premiera odbiornika GPS. Cena to 6,000 yenów (ok. $51, czyli ok. 150PLN). Jest on podpinany pod port USB. Oprogramowanie i mapy nie są sprzedawane razem z odbiornikiem. Możliwe jest wykorzystanie darmowej aplikacji MAP THIS!, która korzysta z map dostępnych na darmowej stronie Google Maps. Data premiery w USA i Europie na razie nie jest znana. Oficjalne oprogramowanie nazywa się MAPLUS i działa tylko na obszarze Japonii. Cena to około $60, czyli około 170 zł.
Kamera

Zobacz więcej w osobnym artykule: Go! Cam

Dla systemu PSP stworzono kamerkę o nazwie Go!Cam, która ma 1.3 Megapikseli a sama kamera miała wejść na rynek od maja 2007. Kamerka ma wbudowany mikrofon oczywiście, i będzie możliwość nagrywania filmów, jak i robienia zdjęć. Po nabyciu kamery, w zestawie znajdziemy program do edycji nagrań i umieszczania ich w internecie. Podłącza się ją na górną część konsoli, dzięki USB typu B. Urządzeniem można obrócić o 180 stopni, a przy korzystaniu z Go!Cam, niezbędny i pomocny okażę się Go!Edit. Jest to oprogramowanie, które pozwala na zarządzanie i edytowanie posiadanych przez nas filmów, zdjeć. Go!Edit jest dodawane za darmo do każdej zakupionej kamery Go!Cam.

Korzystanie z Go! Cam i Go! Edit wymaga oprogramowania w wersji 3.0 lub wyższego.

Sugerowanna cena detaliczna 189pln.
Japońska Edycja

2 listopada 2006 r. odbyła się Japońska premiera kamery cyfrowej (o nazwie Chotto Shot) podpinanej pod port USB konsoli. Posiada przetwornik CCD o matrycy 1.31 Mpix, zdjęcia są zapisywane w następujących rozdzielczościach:

* 320x240 pixeli
* 480x272 pixeli
* 640x480 pixeli
* 1280x960 pixeli

Format zapisu zdjęć to JPEG, a wideo to MJPEG, kamerę zaopatrzono w wbudowany mikrofon. Rozdzielczość zapisu filmów to:

* 480x272 pixeli / 30 fps

Całość kosztuje 5,000 yenów (ok. $43, czyli ok. 120PLN). Do kamery dołączany jest program na płycie UMD, dzięki któremu możemy robić zdjęcia i kręcić filmy.W przypadku używania oprogramowania w wersji starszej niż 3.00, można kręcić filmy o długości maksymalnie 15 sekund., zapisywać je na karcie pamięci lub edytować i dodawać różne efekty i przejścia. Program wymaga konsoli z wersją oprogramowania 2.80 lub wyżej. Wersja 3.00 i wyżej obsługuję kamerę z poziomu menu konsoli.
Edycja europejska i USA

Dnia 16 maja 2007 r. odbyła się europejska i amerykańska premiera kamery. Na Starym Kontynencie i w USA nosi ona nazwę Go!Cam i kosztuje 50 euro ($69 w USA). Z Internetu można pobrać specjalny program Go!Edit, za pomocą, którego będziemy mogli robić filmy z grafiką lub zdjęcia. Niestety nie jest dołączany dysk UMD jak w wersji japońskiej. Reszta specyfikacji jak i sam wygląd pozostaje taki sam jak w japońskiej edycji.
Mikrofon

14 czerwca 2006 r. odbyła się premiera programu TalkMan, służącego do nauki języków obcych. Europejskie wydanie pozwala na naukę i tłumaczenie między następującymi językami:

* Angielski
* Niemiecki
* Włoski
* Hiszpański
* Francuski
* Japoński

Program pozwala na naukę języków poprzez różne gry i zabawy. Całość uzupełnia niezbędny mikrofon montowany na porcie USB konsoli. Cena zestawu to około 90 PLN.
Grafika:Pspmikrofon(greenninja).JPG
Zestaw Słuchawkowy z Mikrofonem

Zestaw Słuchawkowy

Dostępny jest również drugi mikrofon (współpracujący min. z grą Socom: U.S NSFB 1) Zestaw z mikrofonem podłączany jest bezpośrednio przez pilot(remoteplay) do gniazda słuchawkowego.
Modchip

Poniższe modyfikacje nie działają na wersji Slim & Lite!
Undiluted Platinum

Od końca czerwca 2006 roku w Polsce dostępny jest modchip pozwalający na instalację kilku wersji oprogramowania oraz uruchamianie homebrew na każdej wersji firmware bez potrzeby hackowania konsoli. Aby zamontować modchip trzeba rozkręcić PSP (oznacza to utratę gwarancji) oraz naciąć bardzo cienkie ścieżki na płycie głównej wewnątrz PSP. Chip ten ma własną 32MB pamięć NAND, na wzór tej wbudowanej na stałe w konsolce, która jest programowalna z PC, poprzez dopinany pod akumulatorem konsoli port USB, dzięki czemu na chip można zapisywać różne oprogramowania, od tych wydawanych przez producenta Mod-chipu, po te pisane przez fascynatów. Kosztuje ona 59$ czyli ok. 170 PLN.
Devolution

Od 20 kwietnia 2007 roku dostępny jest drugi dostępny Mod-chip, jest łatwiejszy w montażu, gdyż wymaga naklejenia przygotowanych ścieżek, na płytę główną, a także używa wewnętrznego portu USB konsoli. Mod-chip nie pobiera energii z akumulatora konsoli lecz z portu USB, gdy jest używany i podobnie jak poprzednik jest programowany z poziomu PC. Działa na wszystkich modelach płyt głównych. Cena około 69.95 Euro.
Pandora

Korzystając z normalnego akumulatora PSPSony już się zabezpieczyło i wprowadziło baterie odporne na modyfikacje, mają one napis Made in Japan, zamiast Made in China, karty pamięci o pojemności co najmniej 256MB i darmowego oprogramowania można stworzyć tzw. zestaw serwisowy, dzięki któremu bedziemy w stanie wgrać dowolną wersje oprogramowania na naszą konsolkę, nawet w przypadku bricka.
Lista modeli

Każda konsolka przeznaczona jest docelowo na inny rynek zbytu. O tym na jaki dowiemy się odczytując model np. pod akumulatorem konsoli.

* PSP-1000 – Japonia
* PSP-1001 – USA
* PSP-1002 – Australia
* PSP-1003 – Wielka Brytania
* PSP-1004 – Europa
* PSP-1005 – Korea Południowa
* PSP-1006 – Hong-Kong
* PSP-1007 – Tajwan
* PSP-1008 – Rosja
* PSP-1009 – Chiny
* PSP-1010(To oznaczenie nie jest poprawnym, aczkolwiek jest ono oficjalnie używane przez Sony. Oznaczenia poszczególnych akcesoriów do PSP (pilot, akumulator, kamera ect.) mają trzy cyfrowy kod. Kod samej konsoli to PSP-100, a kolejna liczba oznacza rejon docelowy, ale w tym wypadku Sony zrobiło wyjątek, gdyż nie przewidziało aż tak dużej ilość rejonów zbytu.) - Bliski Wschód

Wersje Slim & Lite

* PSP-2000 – Japonia
* PSP-2001 – USA
* PSP-2002 – Australia
* PSP-2003 – Wielka Brytania
* PSP-2004 – Europa
* PSP-2005 – Korea Południowa
* PSP-2006 – Hong-Kong
* PSP-2007 – Tajwan
* PSP-2008 – Rosja
* PSP-2009 – Chiny
* PSP-2010(To oznaczenie nie jest poprawnym, aczkolwiek jest ono oficjalnie używane przez Sony. Oznaczenia poszczególnych akcesoriów do PSP (pilot, akumulator, kamera ect.) mają trzy cyfrowy kod. Kod samej konsoli Slim & Lite to PSP-200, a kolejna liczba oznacza rejon docelowy, ale w tym wypadku Sony zrobiło wyjątek, gdyż nie przewidziało aż tak dużej ilość rejonów zbytu.) - Bliski Wschód

Litera G za numerem modelu oznacza wersję Giga Pack, a litera K Value Pack.
Daty premier

* Japonia – 12 grudnia 2004 r.
* Stany Zjednoczone – 24 marca 2005 r.
* Europa oraz Australia – 1 września 2005 r.

Wersja Slim & Lite

* Hong Kong - 30 sierpnia 2007 r.
* Europa - 5 września 2007 r.
* Stany Zjednoczone – 6 września 2007 r.
* Korea – 7 września 2007 r.
* Australia i Nowa Zelandia - 14 września 2007 r.

Lista Firmware PSP

Lista oficjalnych wersji
Rodzina 1.xx

* 1.00 – dostępny tylko w japońskiej (PSP-1000) wersji PSP, pozwalał na uruchamianie programów niepodpisanych cyfrowym kluczem Sony, tym samym stał się obiektem zainteresowania programistów chcących pisać własne programy.

* 1.50 – jedna z popularniejszych wersji, Sony w tej wersji zablokowała możliwość wykonywania niepodpisanych programów, ale niedługo po premierze tej wersji jej kod źródłowy został umieszczony w internecie, dzięki czemu programiści szybko znaleźli lukę i napisali program do konwertowania napisanych aplikacji, aby działały na tej wersji oprogramowania.

* 1.51 – w tej wersji jedynie zablokowano lukę z wersji 1.50.

* 1.52 – niewielkie zmiany techniczne, nadal brak możliwości uruchamiania niepodpisanych programów, pierwsze konsole na rynku europejskim miały właśnie tę wersje.

Rodzina 2.xx

* 2.00 – jedna z popularniejszych wersji, zawiera przeglądarkę WWW, obsługuje kodeka video MPEG-4/AVC (dzięki czemu można oglądać filmy z karty pamięci w lepszej jakości przy większym stopniu kompresji), ma możliwości ustawienia własnej tapety i przesyłania między konsolami zdjęć poprzez sieć bezprzewodową, ta wersja podobnie jak poprzednia nie pozwalała na uruchamianie własnych programów, ale znaleziono w niej lukę w obsłudze zdjęć (LoadBinary Tiff) – przy odpowiednio zmodyfikowanym pliku graficznym można było wywołać przepełnienie bufora; po pewnym czasie powstał program, dzięki któremu możliwy stał się powrót do wersji 1.50, gdyż wersja 2.00 pozwalała na uruchamianie małych programów i to tylko w trybie chronionym, po premierze gry Grand Theft Auto Liberty City Stories okazało się, że korzystając z odpowiednio spreparowanego zapisanego stanu gry można uruchomić niepodpisane programy, miały one jednak pewne ograniczenia; ten błąd usunięto dopiero w wersji 2.70.

* 2.01 – poprawiono obsługę plików graficznych, eliminując błąd przepełnienia bufora, istnieje możliwość powrotu do wersji 1.5, gdyż Sony nie zabezpieczyło wystarczająco błędu z wersji 2.00.

* 2.50 – dodano LocationFree™ Player, ta wersja posiada lukę związaną ze zmodyfikowanym plikiem zapisu gry Grand Theft Auto Liberty City Stories, dzięki czemu możliwy jest powrót do oprogramowania w wersji 1.50.

* 2.60 – dodano obsługę kanałów RSS, a także kodeka audio WMA, w tej wersji także można powrócić do starszej 1.50.

* 2.70 – dodano niepełną obsługę Macromedia Flash w wersji 6 przez przeglądarkę WWW i zablokowano lukę w zmodyfikowanym pliku stanu gry Grand Theft Auto Liberty City Stories.

* 2.71 – poza jedną poprawką techniczną dodano możliwość ściągnięcia wersji demo gier Loco Roco i Kazuo, istnieje możliwość powrotu do wersji 1.50, gdyż Sony nie zabezpieczyło wystarczająco błędu z wersji 2.00.

* 2.80 – poza kilkoma zmianami technicznymi umożliwia pobranie wersji demo gry Tama Run, istnieje możliwość powrotu do wersji 1.50.

* 2.81 – wprowadzono kolejne zmiany techniczne, mające na celu zablokowanie możliwości wykonywania programów nie pochodzących od Sony, ale w zamian możemy pobrać kolejną wersję demo gry, tym razem jest to World Tour Soccer 2.

* 2.82 – drobne kosmetyczne zmiany głównie w czytniku kanałów RSS, a także nowe wersje demo gier do pobrania, które wymagają tej wersji oprogramowania. Nadal brak możliwości uruchomienia programów nie pochodzących od Sony.

Rodzina 3.xx

* 3.00 – Jego główną cechą jest możliwość emulacji gier z Playstation 1. Pozostałe opcje to Remote Play – łączenie PlayStation Portable z Playstation 3. Dzięki tej opcji można oglądać filmy, słuchać muzyki, przeglądać zdjęcia i korzystać z internetu z PS3 na PSP. Kompatybilność Video – po zainstalowaniu nowej wersji dostępne będzie kilka nowych formatów umożliwiających oglądanie filmów. Pierwszym z nich jest M-JPEG (Motion JPEG). Wykorzystuje on sposób zapisu taki sam jak zwykły JPEG. Dodano także obsługę kamery z poziomu menu konsoli, dzięki czemu nie trzeba korzystać z załączonego do kamery programu na UMD. Nowością są również wizualizacje do odtwarzanej muzyki (kilka wersji). Ta wersja używa innego niż poprzednie systemu plików. Na razie nie wiadomo jaki to, ale jest pewne że FAT12 nie jest już wykorzystywany.

* 3.01 – Kilka godzin po pojawieniu się 3.00, administrator YourPSP poinformował, iż Sony planuje wydać poprawkowy Firmware, gdyż 3.00 zawiera pewien znaczny błąd. Tak więc 3.01 nie oferuje nic nowego poza załataniem owej dziury.

* 3.02 – Kolejna poprawkowa wersja, jedyna oficjalna zmiana to poprawne ściąganie dodatkowych utworów do gry Parappa the Rapper. W poprzednich wersjach podczas próby ściągnięcia utworów przeglądarka się zawieszała.

* 3.03 – Dodano obsługę nowych tytułów w usłudze PlayStation Network, przydatne tylko dla posiadaczy PlayStation 3, istnieje możliwość powrotu do wersji 1.50, poprzez lukę w obsłudze gry Grand Theft Auto Liberty City Stories, znanej już w poprzednich wersjach oprogramowania.

* 3.10 – Zablokowano lukę z wersji 3.03 wykorzystującą błąd obsługi pierwszych wersji gry Grand Theft Auto Liberty City Stories, dodano Dynamic Normalizer, funkcję która ustawia głośność wszystkich utworów na jednym poziomie, bez względu przy jakiej głośności zostały zakodowane, Memory Economy, dzięki której przeglądarka WWW zużywa mniej pamięci. Dodano także możliwość nagrania klipów video w formacie MPEG-4/AVC poprzez LocationFree™ Player, korzystając z najnowszych stacji LocationFree, oraz poprawiono obsługę gier z PlayStation Network.

* 3.11 – Zawiera drobną poprawkę związaną z zawieszaniem się gry R-Type. Dodano funkcje Reset w emulatorze PSX.

* 3.30 – Dodano w nim możliwość wyświetlania miniaturek w kanałach RSS, rozszerzono wsparcie dla gier z PSX, dodano też wyświetlanie miniaturek plików wideo, możliwość wyboru prędkości odczytu gry w emulatorze PSX oraz zniesiono limity na wielkość plików wideo.

* 3.40 - Usunięto Certificate Utility, powiększono bazę danych obsługiwanych tytułów w usłudze PlayStation Network. Niektóre gry mogą wykorzystywać zapisany stan gry w PSP i PlayStation 3.

* 3.50 - Dodano możliwość połączenia się z Remote Play korzystając z Internetu i ustawienia samego połączenia Remote Play oraz przewodnik po kanałach RSS. Istnieje możliwość powrotu do wersji 1.50, poprzez lukę w obsłudze gry Lumines : Puzzle Fusion.

* 3.51 - Wprowadzono kolejne zmiany techniczne, mające na celu zablokowanie możliwości uruchamiania programów nie pochodzących od Sony, m.in. zablokowano lukę w obsłudze gry Lumines : Puzzle Fusion.

* 3.52 - Powiększono bazę obsługiwanych tytułów oraz polepszono szybkość działania gier z usługi PlayStation Network.

* 3.60 - startowe oprogramowanie pierwszych dostaw kosnol PSP-2000, poza dodatkowymi opcjami dostępnymi tylko na Slim&Lite, soft ma te same funkcje co wersja 3.52

* 3.70 - Dodano możliwość jednoczesnego słuchania muzyki i oglądania zdjęć, filmy można oglądać jeden po drugim (bez potrzeby wybierania następnego w XMB), można także podzielić film na sceny (interwał 15,30 sekund, 1,2,5 minut), dodano również opcje przypisywania funkcji przyciskom w Remote Play oraz możliwość wgrywania i wyboru skórek XMB.

* 3.71 - Poprawiono zabezpieczenia, dodano kilka nowych tytułów na PlayStation Network oraz poprawiono opcję ustawień regionalnych. Usunięto ikonkę Portable TV z sekcji Network.

* 3.72 - Po raz kolejny powiększono bazę obsługiwanych tytułów z usługi PlayStation Network oraz dodano funkcje Remote Start w Remote Play dla PlayStation 3Wymagana konsola PlayStation 3 z wersja firmware 2.00 lub wyższą

* 3.73 - poprawiono stabilność działania napędu UMD podczas ładowania gier

* 3.80 - dodano obsługę internetowych stacji radiowych oraz nowe wizualizery do odtwarzacza muzyki,opróćz tego rozszerzono obsługę kanałów RSS

* 3.90 - dodany komunikator Go!Messenger oraz Skype (tylko na PSP Slim&Lite). Oprócz tego obsługa nowych tytułów z PSN.

* 3.93 - dodano 20 nowych stacji do radia oraz kompatybilność z nowymi tytułami z Playstation Network.

* 3.95 - dodano możliwośc ustawienia własnej konfiguracji przycisków w grach z PSOne, a także wychodząć z RemotePlay możemy wybrać czy chcemy wyłączyć nasze PS3 czy pozostawić włączone.


Custom Firmware
Dark Alex a.k.a. M33

* 1.50 P.O.C – 1.50 Proof of Concept, pierwszy CF w historii, posiadał możliwość uruchamiania homebrew dla FW 1.00 (bez kxploita), a także Recovery Menu.

* 2.71 SE – pierwsza wersja oprogramowania, które łączyło zalety wersji 1.50 (uruchamianie wszelkich aplikacji dla PSP) i 2.71, czyli przeglądarki WWW, nowych kodeków audio/video itp.

* 3.02 OE – druga duża wersja oprogramowania nie pochodząca od Sony, głównym jej atutem jest (poza oczywiście uruchamianiem dowolnego oprogramowania jak w 1.50) możliwość uruchamiania gier z konsoli PSX bez potrzeby posiadania PlayStation 3.

* 3.03 OE – trzecia wersja posiada usprawnienia emulacji gier z PSX zaimplementowanej w wersji 3.03. Naprawione zostało również kilka błędów znanych z 3.02 OE. W najnowszej wersji istnieje również możliwość oglądania filmów MP4 w pełnej rozdzielczości ekranu (480x272 pikseli) i z teoretyczną (nie jest pewne, czy PSP ma wystarczającą moc obliczeniową, aby odtworzyć pliki o takim wysokim bitrate) maksymalną prędkością 16384 Kbps (podstawowo 768 Kbps). Naturalnie również i ta wersja posiada możliwość uruchamiania dowolnego programu napisanego dla PSP.

* 3.10 OE – czwarta, wersja pozwala na korzystanie z 4. poziomu jasności konsoli bez potrzeby podłączania jej do zasilacza sieciowego, reszta zmian zaszła w architekturze trybów wykonywania programów w celu większej elastyczności dla homebrew. Niedawno został odkryty sposób na modyfikację wyglądu XMB, który wcześniej nie był możliwy.

* 3.03/3.10 MiXED - Mix 3.01-03 OE i 3.10 OE, łączący cechy 3.01-03 oraz 3.10 OE, Dzięki niemu możemy odpalać gry popstation w formacie PAL i jednocześnie zmienić ikonki w xmb. Niestety, ten Custom Firmware wymaga Modchipa Undiluted Platinum, albo innej modyfikacji typu Dual-Bios

* 3.30 OE – piąta wersja nie różni się zasadniczo od poprzedniej, podstawowa różnicą to bazowanie na wersji 3.30, reszta zmian zaszła w wewnętrznej architekturze.

* 3.40 OE – szósta wersja nie różni się zasadniczo od poprzedniej, podstawowa różnicą to bazowanie na wersji 3.40, reszta zmian zaszła w wewnętrznej architekturze.

* 3.51 OE – siódma wersja miała posiadać w pełni działający czytnik ISO, ale Dark_AleX zaprzestał pracy nad hakowaniem PSP zanim ta wersja została wydana. (nie potwierdzone)

* 3.51 M33 - pierwszy soft wydany pod szyldem M33, działający na bazie oficjalnego 3.51

* 3.52 M33 - wersja oparta na oficjalnym wydaniu 3.52, zawieracjąca:
o ulepszony modu No-UMD
o działające gry z PlayStation Network
o działające oprogramowanie Go!Cam
o umożliwia odczytanie kopii filmów UMD z karty pamięci.
o dostęp do flash2 i flash3
o możliwość zmiany urządzenia z którym łączy się komputer po wybraniu USB Connection w XMB (można ustawić Memory Stick, flash0,1,2,3 lub UMD)
o dodatkowe prędkości taktowania procesora: 75 i 133 MHz
o dodano menu "VshMenu" wywoływane po wciśnięciu (HOME) w XMB
o nowy popsloader obsługuje również kernel 3.30
o zapisywanie do flasha poprzez XMB działa już poprawnie
o nowe prędkości procesora dodane również do RM
o oraz nowy plugin popsloader obsługujący również kernele 3.10 i 3.11.

* 3.60 M33 - Soft posiada te same funkcję co 3.52M33 tylko że da się go zainstalować wyłącznie na PSP-2000 (Slim&Lite)

* 3.71 M33 - Soft posiada te same funkcję co 3.71 od Sony. Brak Kernelu 1.50 dla wersji Slim & Lite, zmiany przycisku wywołującego "VshMenu" z HOME na SELECT, dla wersji Slim & Lite poprawiono działanie modułu umdcache. Podczas wydania tego Softu, okazało się, że M33 to Dark_Alex.

* 3.80 M33 - Soft posiada te same funkcje co 3.80 od sony, oraz:
o recovery: po formacie flash1 zostaną utworzone standardowe foldery,
o dodano opcje aktualizowania przez Network Update, standardowo opcja ta jest włączona (zmiany dokonujemy w Recovery Menu), gdy jest wyłączona ściąga oryginalne oprogramowanie od Sony,
o Nids resolver - dla różnych bibliotek kernel'a, dzięki tej opcji wiele wcześniejszych pluginów, a także programów powinno działać prawidłowo.

* 3.90 M33 - Soft posiada wszystkie funkcje oryginalnego softu Sony (czyli min. Skype na PSP S&L, Go! Messenger) oraz wszystkie opcje z softu 3.80 M33.

HX

* 3.72 HX-1 - Pierwszy soft spod szyldu _HellDashX_, zbudowany na bazie oficjalnego sofu 3.72 poprzez Reverse engineering softów Dark Alex'a. Ta wersja nie zawiera obsługi kernela 1.50, jednakże pozwala na uruchamianie Homebrew.

* 3.73 HX-1 - Drugi soft _HellDashX_. Został rozszerzony tylko o funkcje oryginalnego 3.73 względem 3.72.

Wszystkie powyższe wersje posiadają Recovery Mode, które pozwala między innymi na ponowną instalację oprogramowania (dowolnej wersji od 1.00 do aktualnej), w przypadku gdy z aktualnym oprogramowaniem coś się stało, np. uległo uszkodzenie wskutek działania programu ingerującego w pamięć flash konsoli, ponadto obsługują 3 różne algorytmy kompresji kopii zapasowych gier na PSP, są to CSO, ISO i DAX, dzięki którym można na karcie pamięci pomieścić więcej gier.
Inne

Alternatywne oprogramowanie stworzył becus25 o nazwie Custom Firmware 1.62 IE. Posiada dwa niezależne Recovery Mode i pozwala na modyfikowanie zachowania się oprogramowania. Jest ono póki co uboższe od oprogramowania Dark Aleksa. Instaluje się ono bezpośrednio na wersji 1.50 i dodaje powyższe funkcje do niego.

Ciekawostki

* Za rejestrację konsoli na stronie YourPSP można było otrzymać za darmo etui na dyski UMD.
* Pierwsza wersja konsoli była wyposażona w port podczerwieni IrDA – jednak żadna aplikacja / gra go nie wykorzystuje. Wykorzystanie go jest możliwe za pomocą aplikacji homebrew jak np. IRShell, by sterować sprzętem TV lub HiFi lub PSPirda aby przesyłać pliki między urządzeniami.
* Kilku producentów produkuje urządzenia przypominające wyglądem PSP, dobrym przykładem jest Pop station, GM-219, komórka firmy Lenovo czy też Ergotech PMP X 95.

Oficjalna strona:
[link widoczny dla zalogowanych]


Fajne małe i przenośne

Źródło:
http://alek.dark-alex.org/pspwiki/langs/po/index.php/Strona_g%C5%82%C3%B3wna


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez udko dnia Pią 19:18, 11 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum www.onlyfiles.fora.pl Strona Główna -> PlayStation / PSP Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group
Thčme DarkX créé pour phpnuke par Mtechnik.net et modifié pour phpBB 2 par BreakoBus
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)

Regulamin